Thursday, January 22, 2009

palestin

Amrullah (Baitul Maqdis)
Album :
Munsyid : Muadz Dzulkifli Al-Masaar
http://liriknasyid.com/


لا تَزَالُ طَائِفَةٌ مِنْ أُمَّتِي
عَلَى الْحَقِّ ظَاهِرِينَ
لِعَدُوِّهِمْ قَاهِرِين
لا يَضُرُّهُمْ مَنْ خَالَفَهُمْ
إِلَّا مَا أَصَابَهُمْ مِنْ لَأْوَاءَ حَتَّى يَأْتِيَهُمْ أَمْرُ اللَّهِ
وَهُمْ كَذَلِكَ قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِوَأَيْنَ هُمْ
قَالَ ‏ ‏بِبَيْتِ الْمَقْدِسِ ‏ ‏وَأَكْنَافِ ‏ ‏بَيْتِ الْمَقْدِسِ

Maksud hadis: Akan sentiasa ada wujud sekumpulan dari umatku yang terus menegakkan kebenaran dan tegas mendepani musuh. Tidak memudaratkan perjuangan mereka walau dipinggirkan dan dirintangi kesusahan kecuali ujian (Ilahi) sehinggalah dating ketentuan Allah. Mereka akan tetap sedemikian. Sahabat bertanya “Di mana mereka itu?” Baginda menjawab “Mereka berada di Baitul Maqdis dan di kawasan sekitarnya”

Bismillahirrahmanirrahim..

PALESTIN, satu isu yg sgt penting dlm diri setiap umat islam.
kalau dulu diri ini terlalu jahil, tidak mengambil peduli apa cerita di sebalik palestin.
alhamdulillah, diri ini diberi hidayah utk belajar mengenal palestin dgn lebih dekat walaupun mungkin x sedetail kalian yg selalu mengikuti perkembangan palestin.

satu ketika, pabila palestin tiba2 diserang hebat oleh penjenayah dunia, israel LAKNATULLAH ak berminat utk membaca ttg palestin, ttg fatah, ttg muhammad abas, ttg husni mubarak yg individu2 ini x pernah ku kenal nama mereka. betapa jahil diriku tatkala kemudahan informasi di hujung jari.

buat pertama kali dlm 3 thn ak menghadiri Malam Untukmu Palestin semasa Minggu Penghayatan Islam ke-11 di USMKK. Alhamdulillah, dari ceramah malam itu dapat ku pelajari sejarah di sebalik penjajahan Israel LAKNATULLAH dan informasi2 lain ttg palestin di samping cara2 utk membantu palestin.

semoga ak berpeluang utk membantu palestin. mungkin setelah bergelar doktor perubatan. amiinn...

No comments: